Wycieczki rowerowe

Rowerowa wycieczka do Szklarskiej Poręby i dalej...

Droga po Reglami
Trasa zaczyna się w Dolinie Czerwienia, nieopodal hotelu "Markus", skąd rusza Drogą pod Reglami (żółtym szlakiem turystycznym). Jest to łatwy technicznie, szeroki leśny dukt. Biegnie po lekko pofałdowanym terenie (tzw. Karkonoski Padół Śródgórski). Po lewej stronie są przepiękne widoki szczytów i Śnieżnych Kotłów. Po kilku kilometrach jazdy, trasa mija leśne skrzyżowanie z zadaszoną wiatą dla turystów. W poprzek naszej drogi przebiega czarny szlak turystyczny z karkonoskich szczytów (z lewej), w kierunku pobliskiego Jagniątkowa (w prawo). Trasa wycieczki prowadzi jednak nadal prosto, trawersując stoki głównego masywu Karkonoszy. Gdy po raz drugi dojedziemy do czarnego szlaku i ominiemy szlaban, na skrzyżowaniu w kształcie litery T skręcamy o 90 stopni w lewo (droga w prawo prowadzi do szosy do Jagniątkowa, dziś osiedla Jeleniej Góry) Teraz wystarczy jechać prosto przed siebie - szeroką, szutrową drogą - prosto do Szklarskiej Poręby.
Przejazd z Przesieki do Szklarskiej Poręby nie należy do trudnych (około 14 km wygodnej leśnej drogi).
W Szklarskiej Porębie jest kilka możliwości do wyboru:

PÓŁNOCNE STOKI KARKONOSZY (wersja najkrótsza)

IZERSKI RAJ ROWEROWY (wersja średnia)

KARKONOSZE TOUR (wersja najdłuższa)

MAPA
(IZERSKI RAJ ROWEROWY i KARKONOSZE TOUR)

(DOJAZD DO SZKLARSKIEJ i PÓŁNOCNE STOKI KARKONOSZY)