Komunikacja rowerowa

Dojazd rowerem z Jeleniej Góry
Z dworca PKP w Jeleniej Górze do Przesieki można z powodzeniem dojechać rowerem. Jedna z tras wiedzie początkowo w kierunku centrum miasta, jednak już na pierwszych światłach skręca w lewo, w ulicę Wojska Polskiego. Na końcu długiej ulicy, na skrzyżowaniu z fontannami należy skręcić w lewo, w ulicę Wolności. Wzdłuż ruchliwej ulicy biegnie znacznie bezpieczniejszy chodnik. Ul. Wolności prowadzi do oddalonych o kilka kilometrów Cieplic. W Cieplicach najlepiej skręcić do centrum, za pałacem Schaffgotschów w lewo i Parkiem Zdrojowym do Parku Norweskiego. Trasa mija drewniany pawilon - Muzeum Przyrodnicze i prowadzi do wysokiego wału przeciwpowodziowego. Na wale należy kierować się w prawo, w kierunku osiedla domków wielorodzinnych. Na wysokości drogi gospodarczej wchodzącej z osiedla na wał, skręcamy w prawo. Mniejszy wał prowadzi do płotu, przy którym należy skręcić w prawo. Ścieżka odbija wzdłuż płotu w lewo i dębową aleją oraz łąką z widokiem na Karkonosze doprowadza do skrzyżowania przed Podgórzynem. Przy restauracji Nad Stawami najlepiej skręcić w prawo i główną ulicą Żołnierską kierować się lekko pod górę. Trasa mija kościół, Urząd Gminy i szkołę. Na końcu ulicy należy skręcić w prawo, przejechać przez most i ruszyć serpentynami szosy do Przesieki.

Szlaki rowerowe w okolicach Przesieki
(oznakowane i nieoznakowane)

<<<<<<< POWRÓT DO STRONY "KOMUNIKACJA"